Dzięki opiniom sprzedasz więcej!
Opinie i rekomendacje są najlepszym sposobem na pozyskanie nowego klienta. Wiemy o tym nie tylko dlatego z doświadczenia😉 Badania wskazują, że ponad 80% Polaków szuka informacji w sieci na temat produktów i usług, które zamierza nabyć. Wniosek jest prosty: jeśli chcesz skutecznie sprzedawać w Internecie, musisz zbierać opinie, bo te pozwolą Ci sprzedawać więcej.
Ten artykuł będzie przydatny dla każdego, kto chce pozyskiwać opinie o swoich usługach w sieci. Możesz porównać różne, darmowe miejsca i zdecydować które będzie najlepsze dla Twojego biznesu. Z powodzeniem możesz zbierać opinie w każdym😊
Strona internetowa
Możesz dodać zakładkę opinie i tam prezentować wybrane rekomendacje albo gromadzić opinie bezpośrednio przy każdej usłudze, którą świadczysz.
Takie są plusy: sam decydujesz, które opinie znajdą się w zakładce.
…ale pamiętaj, że są także minusy: taka forma może okazać się mało wiarygodna. Żeby przekonać potencjalnych klientów, dodaj konkretne osoby podpisane z imienia i nazwiska (najlepiej ze zdjęciem), które zaopiniują Twoje usługi naprawdę rzetelnie. Recenzja Krzysztof ze Szczecina może wydać się nie dość miarodajna, a w konsekwencji wzbudzić mieszane uczucia odnośnie Twojego profesjonalizmu i kompetencji.
Google Moja Firma
Bezpłatna wizytówka Google Moja Firma pozwala na łatwy kontakt z Tobą poprzez wyszukiwarkę i Mapy Google (szczególnie ważne, jeśli Twoja firma posiada „fizyczną” siedzibę, w której można się spotkać i omówić warunki wykonania usługi). Możesz ją również wykorzystać do zbierania opinii😊
Takie są plusy: z wyszukiwarki Google korzysta około 97% internautów! Opinie są uważane za bardzo wiarygodne, ponieważ recenzent aby opiniować, musi być zalogowanym użytkownikiem.
…ale pamiętaj, że są także minusy: nie masz żadnej kontroli nad opiniami, ponieważ administrator konta Google Moja Firma (czyli ty) nie może usunąć żadnej opinii. Na szczęście – możesz poprosić użytkownika o doprecyzowanie/uzasadnienie oceny lub zgłosić nadużycie, jeśli recenzent nigdy nie korzystał z Twoich usług.
Recenzje na Facebooku
Jeśli prowadzisz profil firmy na Facebooku, Twoi klienci mogą dodawać recenzje na temat usług, które świadczysz (zakładkę recenzje możesz włączyć w ustawieniach > wybierz „Szablony i karty”).
Takie są plusy: możesz wchodzić w interakcje z klientami i odpowiadać na ich komentarze.
…ale pamiętaj, że są także minusy: moderować można tylko recenzje zawierające wulgaryzmy. Jeśli klient doda negatywną opinię na forum, nie możesz jej ukryć, ale (na szczęście) możesz wejść z klientem w polemikę. Oczywiście ta opcja dodawania recenzji jest aktywna tylko dla zarejestrowanych użytkowników Facebooka.
Serwisy dla usługodawców takie jak odUslug.pl
Opinie na temat jakości swoich usług możesz także zbierać w serwisie odUslug.pl.
Takie są plusy: opinie pojawiają się przy Twoim profilu, gdy potencjalny klient porównuje tę samą usługę świadczoną przez wielu wykonawców. Poza tym – aby dodać opinię klient nie musi się nigdzie rejestrować (ale wymagane jest podanie adresu email w celach weryfikacji, więc opinia jest uznawana za wiarygodną).
…ale pamiętaj, że są także minusy: nie każdy klient będzie szukał wykonawcy tylko w naszym serwisie. Klienci przychodzą z różnych miejsc, dlatego w interesie wykonawcy jest gromadzenie opinii wszędzie tam, gdzie jest to możliwe.
Artykuły uzupełniające:
O tym jak zachęcić klienta, by wystawił opinię na temat Twojej usługi przeczytacie TUTAJ
O tym, jak (i dlaczego) odpowiadać na opinie klientów przeczytacie TUTAJ