Jak zachęcić klienta, by wystawił opinię na temat Twojej usługi?

Zdjęcie artykułu Jak zachęcić klienta, by wystawił opinię na temat Twojej usługi?

Z poprzedniego artykułu wiesz, że opinie i rekomendacje pełnią ważną rolę w procesie pozyskania klienta online. 

Przypominamy najważniejsze informacje dla Ciebie:
•    ROPO to zachowanie klientów polegające na szukaniu opinii o usłudze w Internecie. W ten sposób postępuje 81% Polaków.
•    Klienci przywiązują większą wagę do szukania informacji o usłudze niż o produkcie, ponieważ zakup usług wiąże się z wyższym ryzykiem (usługa ma charakter jednorazowy).
Gdzie możesz „zbierać” opinie na temat swojej usługi?  
•    Na profilu Twojej firmy na Facebooku – jeśli taki profil prowadzisz. Zwróć uwagę na ograniczenia, jakie niesie za sobą takie rozwiązanie. Przeczytasz o nich w artykule Opinie i rekomendacje – tak pozyskasz klienta online!
•    Na Twoim profilu w serwisie OdUslug.pl – rekomendujemy tę formę gromadzenia opinii. Serwis pozwala na porównanie usługodawców w jednej karcie, a także wyszukiwanie usługodawców na podstawie opinii o usłudze.  

Wiesz gdzie gromadzić opinie, ale czy wiesz jak? Sposobów jest kilka, wszystkie są wynikiem budowania relacji z klientem, który zadowolony z usługi chętnie poleci ją innym osobom.

Jak pozyskać opinie?
Poproś klientów o ich udzielenie. Możesz: zrobić to w bezpośredniej rozmowie lub wysłać e-mail/SMS po zakończeniu współpracy z podziękowaniem i informacją o możliwości dodawania opinii na Twój temat. 
Warto także odezwać się do klientów, z którymi współpracowałeś wcześniej. Część z nich na pewno chętnie doda opinię o świadczonej przez Ciebie usłudze.

Dobra rada: działaj szybko. Wykorzystaj fakt zadowolenia i wdzięczności – na kanwie tych uczuć łatwiej będzie Ci przekonać klienta do pozostawienia opinii na Twój temat.
Powyższe metody nie działają? Wzmocnij je odpowiednią zachętą. Takim „haczykiem” może być na przykład informacja o udzieleniu rabatu na kolejną usługę dla Twojego klienta/jego znajomych albo jakiś gadżet.

Jak skonstruować maila do klienta z prośbą o dodanie opinii?
Możesz skorzystać z poniższego wzoru:

"Dzień dobry, 
dbając o komfort klientów, którzy korzystają z moich usług mam ogromna prośbę o wstawienie krótkiej informacji na temat naszej współpracy w tym miejscu: (tu link, np. do profilu w serwisie OdUslug.pl).
Prosiłabym/Prosiłbym o poświęcenie 3 minut na wstawienie opinii, która będzie przydatna innym w wyborze świadczonych przeze mnie usług, szczególnie jeśli są Państwo zadowoleni z przebiegu naszej współpracy. 
Bardzo dziękuję za tą życzliwą pomoc. 
Z poważaniem, .....".

Do czego mogą się jeszcze przydać informacje na temat Twojej usługi? 
Traktuj opinie jak badanie rynku. Wyciągaj wnioski. Udoskonalaj usługę i pielęgnuj dobre praktyki, które udało Ci się już wypracować.
Opinie możesz także wykorzystać jako element contentu. Jeśli posiadasz stronę internetową, dodaj pasek „klienci o mnie” z wybranymi, najbardziej pochlebnymi i rzeczowymi opiniami na temat Twojej usługi. Zamieszaj je także w postach, infografikach, prezentacjach itp.

Dobra rada: monitoruj opinie. Sprawdzaj jak, i co mówią o Tobie klienci. Reaguj. Podziękuj za pochlebną opinię, a jeśli trzeba – polemizuj. Staraj się nie pozostawiać komentarzy bez odpowiedzi. Wejdź w interakcję. Jeśli prowadzisz profil na Facebooku, usuwaj SPAM – bądź moderatorem treści na Twoim profilu. 

P.S. Mamy pełną świadomość, że opinie i rekomendacje pełnią istotną rolę przy wyborze usługodawcy. Dlatego ułatwiamy ich zbieranie: jeśli klient zamówi lub zakupi Twoją usługę, wysyłamy prośbę do użytkownika o podzielenie się opinią na temat Twojej pracy. 

Do dzieła usługodawco😊 Życzymy wielu pochlebnych opinii na temat świadczonych przez Ciebie usług!

Jesteś klientem? Rzetelność naszego serwisu opiera się między innymi na Twoich opiniach. Liczymy, że będziesz miał wpływ na rozwój naszego serwisu i pomożesz innym wybrać najlepszego usługodawcę dla swojej potrzeby.

x