Księga znaku
Przygotowanie księgi znaku, w której skład wchodzą: opis znaczenia i budowy logo, kolorystykę, pole ochronne wokół logo i warianty logotypu, typologię. Dostarczamy dwa wydrukowane egzemplarze księgi znaku oraz jej wersję elektroniczną PDF.
Opis szczegółowy i uwagi do ceny:
Księgi znaków mają różną strukturę w zależności od twórcy, klienta lub specyfiki znaku. Przygotowana przeze mnie podstawowa wersja brand book'a składa się z:
1. Logo (Zawarte są tu informacje dotyczące budowy znaku / loga podstawowego. Standardowe logo może składać się jedynie z logotypu (graficznego przedstawienia brzmienia nazwy), samego sygnetu (znaku graficznego) lub tworzyć kombinację obu elementów. Przedstawione są tu części składowe loga oraz informacje o zasadach korzystania ze znaku.)
2. Warianty kolorystyczne znaku (W tym dziale księgi znaku zawiera się wytyczne dotyczące kolorów znaku. Zamieszczone jest tu konkretne oznaczenie wartości kolorystycznych w różnych wersjach loga: kolorowej, monochromatycznej i achromatycznej. Podaje się również dane wartości kolorystyczne występujących w logotypie i sygnecie kolorów, w najpopularnieszych paletach barw: RGB, CMYK, Panton.)
3. Obszary minimalne znaku (Na tej karcie księgi znaku opisane są proporcje oraz wartości loga, które powinny być zachowane w polach ochronnych znaku. Przy określaniu odległości posłużyć się można umowną jednostką opartą na kompozycji znaku, np. odległością między logotypem i sygnetem. Jest to istotne w sytuacji, gdy chcemy. By nasz znak dostatecznie się wyróżniał na różnego rodzaju plakatach i banerach, gdzie nasze logo będzie jednym z wielu elementów.)
4. Wielkości minimalne znaku (To, co dodatkowo może zawierać brand book, to zasady skalowania oraz minimalny rozmiar oznaczenia. Aby logo zawsze było czytelne, niezależnie od tego, kto się nim posługuje, dobrze jest podać minimalną wartość, jaką może przybrać wysokość lub szerokość loga, bez pól ochronnych.)
5. Kroje pisma do wykorzystania wraz ze znakiem [Na potrzeby ewentualnego odtworzenia znaku graficznego, w księdze znaku umieszczona jest również karta z informacją na temat zastosowanych wzorów literniczych. Wskazany jest tu krój czcionki i wskazówki dotyczące edycji tekstu (czy zostało zastosowane pogrubienie, kursywa etc.), przedstawiony zostaje zestaw znaków konkretnego rodzaju i cel stosowania (jaka czcionka w logotypie, jaka w sloganie, a jaka w innych informacjach i danych).]
6. Zasady prawidłowego korzystania ze znaku (Rozbudowane, profesjonalne księgi znaków posiadają również część poświęconą przykładom dozwolonego wykorzystania danego znaku graficznego. Zaprezentowane są tutaj dozwolone tła dla znaku, dozwolone wersje itp. Przedstawione są zasady towarzyszące zamieszczaniu znaku na tłach jednolitych i niejednolitych. Drugą część tego działu stanowią przykłady niedozwolonego użycia znaku, czyli jak znaku nie należy używać. )
Księga znaku jest jednym z podstawowych elementów składających się na cały system identyfikacji wizualnej firmy. Posiadając odpowiednio opracowane opisy i zasady stosowania naszego logo, o wiele łatwiej będzie nam tworzyć kolejne elementy tożsamości naszego przedsiębiorstwa i promować je na rynku.
Pozostałe usługi tego wykonawcy
Aktywne 4