Teksty SEO ukierunkowane są przede wszystkim na to, by możliwie wysoko wypozycjonowały daną podstronę w SERP-ie wyszukiwarki. Pisząc tego typu teksty przykłada się szczególną uwagę do meta opisu i tytułu oraz odpowiedniego umieszczenia frazy kluczowej w nagłówkach i poszczególnych sekcjach treści. Należy mieć na uwadze częstotliwość jej występowania oraz odpowiednie operowanie jej synonimami i odmianami. Nie należy zapominać, że teksty SEO pisane są nie tylko pod algorytmy Google, ale przede wszystkim pod użytkownika. Dlatego też konieczne jest dbanie o ich użyteczność, poprawność językową oraz ogólną jakość contentu.
Nie wiem, co może kryć się pod pojęciem "normalnego copywritingu", niemniej copywriterzy tworzą także kreacje reklamowe, oferty handlowe, mailingi, content na strony internetowe, artykuły sponsorowane czy scenariusze. Wszystkie z wymienionych usług skupiają się przede wszystkim na zaciekawieniu odbiorcy i zatrzymaniu jego uwagi.
Wybierając copywritera, warto zwrócić uwagę na jego specjalizację. Niektórzy lepszy są w pisaniu kreatywnym, inni preferują tworzenie treści czysto technicznych. Warto zerknąć na ich portfolio oraz warunki współpracy.